Followers

Wednesday 26 October 2011

Kawan Sejati Ku

Sesiapa sahaja boleh berdiri sebelah kita apabila kita di pihak yang sebenar,
Tetapi rakan kita sahajalah yang akan berdiri sebelah kita walaupun tatkala kita adalah pesalah sebenar.

Janganlah berjalan di hadapan saya kerana saya tidak boleh mengikuti,
Janganlah berjalan di belakang saya kerana saya tidak boleh membawa,
Tapi berjalanlah di sisi saya dan jadilah kawan ku yang terbaik.

Sekuntum mawar boleh menjadi taman saya,
Tapi kawan akan menjadi dunia saya selamanya.

Seorang kawan biasa tidak pernah melihat anda menangis,
Tetapi Seorang kawan yang sebenar dan tulus adalah yang mempunyai bahu yang basah daripada linangan air mata anda.

Kawan saya yang terbaik adalah yang memberi pekara terbaik dalam hidup saya.
Persahabatan merupakan salah satu fikiran dalam dua badan yang bersama.
Persahabatan benar tidak pernah luput.
Tidak ada manusia yang tidak berguna semasa dia mempunyai sahabat,
Jadi janganlah dipersia emas itu.
Seorang kawan adalah ....
Seseorang yang akan tersenyum apabila membantu anda
menempuhi jalan-jalan rapuh dan liku.
TERIMA KASIH KAWAN KU
Comments
0 Comments